Pagini

Monday 28 July 2008

Sighisoara 2008




Well...si in acest an ca si in anii trecuti in ultimul weekend din luna iulie ,la Sighisoara se desfasoara festivalul medieval..adica 3 zile de muzica medievala..de cavaleri si domnite,de chitaristi,de accesorii hand made,de o iesire din cotidianul necolorat al zilelor obisnuite de iulie...M-am trezit vineri de dimineatza si dupa ce mi-am luat bilet pentru trenul de 9:20(personal bineinteles,k altfel unde ar mai fi farmecul?),aflu ca tocmai am pierdut trenul...asa ca...m-am urcat intr-un maxi taxi,in care bineinteles am stat in picioare pentru ca nu mai erau locuri...dupa o ora si ceva de stat in picioare...am ajuns si in gara in brasov...culmea inaintea trenului...deja in gara vedeai oameni cu rucsacuri in spate si chitari in maini,destinatia lor era clara...drumul spre sighisoara un pic obositor si cam plictisitor,de vreme ce eram doar doi...dar din moment ce ajungi in sighisoara si te aproprii de cetate spiritul medieval..fie el amestecat cu miros de mici si vata de zahar,te face sa te simti ca fiind luat din realitate si transpus in lumea medievala de alta data...
Apoi au urmat doua zile in care am cantat la chitara,am cunoscut oameni noi si am trait parca in alta lume...seara toti se strangeau parca atrasi de sunetul chitarilor(sau poate de gandul ca ar exista un pet d bere pe acolo) langa turnul cu ceas pe o pajiste,loc unde toti stiam toate versurile melodiilor pe care cel sau cei ce detineau o chitara le cantau,numarandu-ma si eu printre ei la un moment dat trebuie sa va marturisesc ca sezatia pe care o ai cand vezi atatia oameni in jurul tau care te asculta si care canta o data cu tine e ceva ce nu se intampla sa traiesti in fiecare zi...
Duminica am zis sa strangem si noi ceva bani cu ajutorul talentului din dotare asa ca ne-am asezat jos si am inceput sa cant...jandarmii au trecut pe langa noi de vreo 3-4 ori si apoi suntem anuntati ca trebuie sa ni se ia datele...am scapat doar cu un avertisment..doar unul din jandarmi ma cunostea de anul trecut..cu toate ca nu cantasem "tot in acest loc"(ca sa il citez) ci peste drum...si cum i-am spus si lui..macar asa sa ma fac si eu remarcata...
La intoarcere,bineinteles ca nu mai eram singuri pe tren...eram iar toti stransi in jurul chitarilor si cantau cat ne tineau plamanii(chiar daca pe unii nu ii mai tineau gatul...)a fost minunat..si poate chiar mai mult decat atat....

1 comment:

  1. Eu am descoperit Sighisoara doar anul trecut si mi-a placut enorm.Atunci am facut cunostinta cu un tip de acolo cu care vb pe net din mai.E super cetatea,chiar daca e plina de oameni sau doar de noi.Orasul in sine imi place f mult.Am ppostat multe despre Sighisoara.Adresa blogului meu:http://mela-dmihaela80yahooes.blogspot.com Sper sa schimbam impresii.Merg regulat in Sighisoara la prietenul meu.

    ReplyDelete