Pagini

Saturday 21 May 2011

Alergic la ELECTRICITATE? Da, se poate

O femeie din Marea Britanie nu poate folosi filtrul de cafea, ceainicul electric, maşina de spălat şi alte aparate electrocasnice, iar vecinii ei nu pot dispune de internet wireless, din cauza faptului că aceasta este alergică la electricitate.
Janice Tunnicliffe îşi petrece fiecare seară jucând Scrabble la lumina lumânării alături de soţul ei din cauza faptului că suferă de o afecţiune extrem de rară numită electrosensibilitate. Pentru că nu poate sta în apropierea câmpurilor electromagnetice, femeia în vârstă de 55 de ani nu se poate uita la televizor sau asculta radio şi nu poate vorbi la telefon, motiv pentru care s-a izolat complet de lumea modernă.
Janice Tunnicliffe a declarat că afecţiunea a apărut în urmă cu trei ani, după ce a urmat un tratament de chimioterapie pentru a-şi trata cancerul de colon. De atunci, ori de câte ori se află în apropierea dispozitivelor electrice sau aparatelor care emit semnale, britanica suferă de migrene, de dureri în piept, de greaţă şi furnicături în braţe sau picioare. Singura ei alinare din ultimii trei ani a fost atunci când Nottinghamshire, satul în care locuieşte, a suferit o pană de curent.
"Dispozitive diferite îmi dau stări diferite. În 20 de minute îmi pot da seama dacă o persoană deţine un iPhone. Reţelele wireless îmi dau senzaţia că aş avea un cârlig înfipt în spatele capului care mă stoarce de viaţă, iar hub-urile mă pot imobiliza complet - devin incapabilă să-mi mişc mâinile sau picioarele", a declarat britanica.
Viaţa normală a doamnei Janice Tunnicliffe a fost răsturnată în februarie 2008 când a mers la spital din cauza unor dureri abdominale grave. După trei zile în care medicii au testat-o, s-a descoperit că femeia suferea de cancer, iar chirurgii au urcat-o pe masa de operaţii imediat. În urma intervenţiei medicale, doctorii au înlăturat o tumoare de 15 centimetri aflată în intestinul acesteia şi 14 ganglioni limfatici.
Din fericire, cancerul nu se extinsese, dar medicii au decis că femeia ar trebui să urmeze un tratament de chimioterapie ca o măsură de protecţie. În acele momente a apărut şi alergia ei la electricitate.
"Personal cred că trebuie să fie o legătură directă între chimioterapie şi noua afecţiune, însă nimeni nu are de gând să recunoască. După experienţa cancerului, doctorii mi-au recomandat să merg într-o excursie cu familia, iar noi am decis să plecăm în Grecia. Cât timp am fost acolo am fost bine, dar când m-am întors acasă m-am simţit la fel", a completat britanica.
Mai mult decât atât, femeia a fost obligată să acopere geamurile casei cu un material metalic special care deviază undele electromagnetice. Graham Lamburn, manager al departamentului tehnic din cadrul organizaţiei independente Powerwatch, a declarat că, până în acest moment, medicii s-au ferit să recunoască electrosensibilitatea ca fiind o boală, întrucât cauzele acesteia sunt necunoscute.

Articol preluat de pe descopera.ro

1 comment:

  1. Alergic la electricitate =))
    Da, şi eu am o alergie ciudată... sunt alergic la ore suplimentare la muncă. Aaaa, da, sunt alergic şi la prostie dar asta cred că e o boală mai răspândită, nu sunt singurul. Anywhooo, voiam să te salut *wave* :-h şi să te anunt că mi-am tras şi eu un "blog": ganduribetive.wordpress.com, check it out *insert joke about shameless publicity here*

    ReplyDelete